7) Schieleho poloklasický styl

18. února 2017 v 16:02 | Eva Vacková |  Život a tvorba umělce
Během války Schiele dospívá "přes všechny excesy a paradoxy až k lidskému archetypu, sounáležitosti muže a ženy v biologické, etické a sociální jednotě." (Kroutvor, 1991, s. 18) Už nemá potřebu šokovat. Tvary se stávají oblejšími, postavy klidnými. To je patrné na obrazu Objetí (Milenci II) (1917). Na něm je zobrazen Schiele spolu se svou manželkou Edith Harmsovou. Nejde o pornografický obraz, necudné odhalování sexuality, genitálie jsou zahalené. Zde se jedná o zobrazení harmonického vztahu. Je to vrchol Schieleho poloklasického stylu. (Selsdon a kol., 2013) Dalším příkladem je obraz Rodina (1918). Zpracování námětu představuje poslední jistotu ve válečném rozběsněném světě, kompozici základní lidské existence. (Kroutvor, 1991)

Použitá literatura:
1) KROUTVOR, Josef. Egon Schiele. 1. vyd. Praha: Odeon, 1991, 103 s. ISBN 80-207-0270-9.
2) SELSDON, E. a kol. Schiele. 1. vyd. Praha: Euromedia Group, k. S. - Knižní klub, 2013, 255 s. ISBN 978-80-242-3977-4.



Objetí (Milenci II.) (1917) - Egon Schiele





Rodina (1918) - Egon Schiele

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama